Jak pokazują coroczne badania, polski rynek e-commerce rośnie rocznie średnio o ok. 14%, a w ostatnich latach tempo jego wzrostu jeszcze przyśpieszyło. Nie ma co się dziwić – Polacy coraz chętniej kupują w sieci i to nie tylko w wielkich sklepach internetowych, ale też w tych mniejszych, zyskujących obecnie na popularności. Czy własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes?
Jak założyć własny sklep internetowy?
Założenie własnego sklepu internetowego to koszt ok. 10-15 tys. złotych, a więc niewiele, w szczególności w porównaniu do innych pomysłów na biznes.
Oczywiście wszystko zależy od pomysłu oraz wybranej niszy. Zasadniczo największym kosztem jest wynajem serwera oraz koszty postawienia strony internetowej, a także wydatki na marketing. To właśnie skuteczna reklama stanowi o sukcesie na rynku e-commerce, dlatego warto znać chociaż podstawy marketingu internetowego. Osoby z wiedzą z zakresu informatyki mogą samodzielnie stworzyć własny sklep internetowy, zmniejszając dzięki temu koszty.
Czy warto założyć sklep internetowy?
Sukces na rynku e-commerce zależy od dwóch czynników – pomysłu oraz reklamy. Jeśli chodzi o ten pierwszy, liczy się przede wszystkim innowacyjność. To ważne, by produkt lub usługa były wysokiej jakości tak, by klienci byli z nich zadowoleni. Natomiast reklama wymaga sporych nakładów finansowych, ale pieniądze te trzeba wydać mądrze, co umożliwi trafienie do wybranej grupy docelowej.
Obecnie największą popularnością cieszą się niewielkie sklepy internetowe oferujące niszowe produkty wysokiej jakości. Ich właściciele wygrywają konkurencję z wielkimi firmami oferując dobre produkty za atrakcyjną cenę.